domingo, 12 de enero de 2014

Conclusions i reflexions finals

A mode de conclusions, faig una valoració molt positiva del projecte un cop finalitzat, ja que considero que tots hem acabat aprenent, tant els meus alumnes com jo com a mestra i alumna de psicopedagogia, amb tot el que implica; una participació activa, un aprenentatge significatiu i un canvi conceptual envers diferents temes d’aprenentatge.

Aquest canvi conceptual s’ha produït en els meus alumnes pel que fa a l’anglès i als països de parla anglesa i en mi mateixa pel que fa a la creació de situacions d’E-A significatives i que tinguin en compte la tecnologia educativa. A més a més, el propi aprenentatge ha anat més enllà, ja que aquesta activitat tanca tot un procés d’avaluació continuada envers aquesta assignatura i el seu conseqüent aprenentatge envers diferents aspectes com la relació entre Ciència-Tecnologia-Societat o la fonamentació de la Tecnologia Educativa i la seva relació amb la corrent del constructivisme.

Un dia es va asseure en un banc d’un petit porxo de l’escola. I va reflexionar al llarg d’un dia sencer. Havia canviat, oi tant. S’havia produït un vertader canvi conceptual en ella, al llarg del viatge, una reorganització de les estructures de coneixement aconseguint un nivell de compromís conceptual important, metacognitiu. Va haver de fer diferents activitats, una autoavaluació, un debat, un informe de síntesis, un projecte TIC, mapes conceptuals per representar els seu model mental i un blog per ensenyar i aprendre i compartir coneixement. L’últim projecte TIC li va permetre adonar-se que aquest canvi es va produir en els seus alumnes al canviar d’opinio sobre la imortancia de l’angles i on estaven ubicats els països de parla angela i en ella mateixa pel que fa a la relació ciència – tecnologia – societat, de la importància del treball per projcetes o de l’autoavaluaico.  Ara, s’adonava de la importància de la Tecnologia educativa i de la indissociable relació entre CTS. S’havia adonat de la importància de l’aprennetatge a partir de la rsolucio de probelems de Jonassen, relacionat amb les teroies constructivistes i l’aprnenettage significatiu d’Ausubel. La Tecnologia Digital permet acostar als pobles, ja que sense aquesta es pot produir analfabetisme. Existeixen molts miotes envers aquesta. Les NTIC tenen un gran poder i ofereixen moltes possibilitats educatives. L’escola es reflex de la societat i aquesta no es pot quedar enrere.

Penso que el tema escollit del projecte: English Speaking Countries així com la metodologia han estat molt encertades, sobretot tenint en compte la importància de l’anglès, de les noves tecnologies i del constructivisme d’avui dia. A l’escola ha agradat molt, sobretot des de l’àmbit de llengües estrangeres, així que penso que pot ser l’embranzida del treball per projectes i de les noves metodologies a les quals haurem de participar com a docents del nou segle.

Aquest projecte m’ha donat una nova visió com a futura psicopedagoga, pel que respecta  a la multitud de tasques a les que ens haurem d’afrontar i a les diferents teories (com a fonamentació teòrica) a les què haurem de tenir presents per justificar les nostres accions pràctiques del dia a dia: haurem de vetllar per la diversitat i heterogeneïtat de l’alumnat, per les diferents competències, per metodologies actives i que tinguin en compte l’aprenentatge actiu i autoavaluacions de l’alumne, per uns continguts significatius i reals amb el món actual, per la difusió i proactivitat de les noves tecnologies i per la creació d’un món millor a partir de la formació integral de persones competents formades per un món que se superi cada dia. A més a més i a nivell personal com a mestra, penso que aquesta pot ser una oportunitat per a modificar la metodologia i programacions d’anglès de l’escola on treballo, per tal d’utilitzar més les noves tecnologies i crear situacions d’Ensenyament i Aprenentatge en les que la resolució de problemes tingui més protagonisme.  

Recuperant la frase de Negromonte (1995): “El món digital repercutirà en tots els àmbits de la nostra societat, facilitant l’acostament de pobles que la utilitzin i superant les barreres espacials i temporals entre països i ciutadans”. Vull tornar a destacar la idea sobre la indissociable relació entre tecnologia i societat i el fet que pot contribuir a fer del món un lloc millor, a l’acostament entre ciutadans i societats diferents. L’escola és el reflex de la societat, i aquesta no pot quedar-se enrere de l’intrèpid ritme social i tecnològic.  S’ha de continuar investigant per saber quines són les pràctiques més favorables en la seva introducció i com aquesta, pot desenvolupar competències dels alumnes en la seva formació com a ciutadans d’un món millor.

Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

En comparació amb l’autoavaluació inicial, la meva opinió envers aspectes relacionats amb la relació Ciència-Tecnologia-Societat i envers la Tecnologia Educativa han canviat molt. Així doncs, puc dir que hi ha hagut un vertader canvi conceptual i aprenentatge significatiu pel que respecta  a l’assignatura.

Before
After
1.L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents
10
5
2.Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors
7
9
3.Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement
10
8
4.La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds
4
0
5.Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge
10
10
6.Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal
1
0
7.La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC
8
5
8.Els debats a la UOC poden millorar moltíssim
4
2
9.Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes
7
7
10.El canvi tecnològic determina el canvi social
5
5



No hay comentarios:

Publicar un comentario