jueves, 14 de noviembre de 2013

Autoavaluació Activitat 3

1. Lliurament de l'informe de l'Activitat 3 Correcte? arxiu  de text, nom i tipus d'arxiu, data de lliurament, pes moderat…
Sí, el lliurament de l'informe de l'Activitat 3 ha estat correcte, ja que ha respectat les pautes inicials: arxiu de text estructurat en apartats i amb portada inclosa, el nom del document i tipus d'arxiu (word), data de lliurament (entregada dos dies abans) i llargada recomanada (no més de set pàgines de contingut, hi ha 11 en total però per la portada i annexes).

2. ¿Has enviat un document ben estructurat com a informe: portada amb foto, índex automàtic, introducció, mapa, conclusions ben argumentades, webliografia…?
Sí, considero que l'organització i una bona presentació en un treball és primordial. He inclòs la portada amb foto, índex automàtic (desprès d'aprendre com es feia!), introducció, mapes de conceptes, desenvolupament, conclusions, webbliografia i annexes.

3. ¿Has aconseguit un mapa prou clar, integrat, llegible, útil…? Has fet servir amb intenció el color, les formes, les imatges icòniques o simbòliques, gruixos, tipografies, fletxes diverses teint en compte el sentit únic o doble i altres recursos (ombres, 3D, lligams…) per facilitar la lectura?
El mapa conceptual final aconseguit és bastant complex i conté moltes relacions, però no considero que sigui difícil de llegir, ja que he intentat integrar tots els conceptes de forma clara i entenedora. He fet servir amb intenció alguns recursos com el color, ombres, formes, imatges icòniques i fletxes d'únic i doble sentit per a facilitar la lectura.

4. Sobre els conceptes representats. ¿Hi són els més imporants? Diríem que els IMPRESCINDIBLES són: corrent CTS i les seves conseqüències, CCEE (la TE entre les ciències de l'educació), Tecno en/de Educ, Fonamentació TE, Evolució TE, Constructivisme, aprenentatge i TIC i les seves conseqüències, context, cultura.
Sí, considero que he integrat tots els conceptes essencials, a partir de l'ajuda dels materials i de les recomanacions de l'enunciat de l'activitat 3 sobre els conceptes més importants a incloure i paraules claus per als nexes de relació. Tots els conceptes exposats en aquest enunciat consten al mapa conceptual final (encara no a l'inicial!).

5. Representes les relacions entre conceptes?
Sí, he representat les relacions entre conceptes mitjançant les fletxes i conceptes claus de lligam.

6. Valoració de fins a quin grau el mapa sintetitza, prioritza, s'estructura i s'adequa a l'enfocament de l'assignatura. Dones prou importància al corrent CTS i les seves conseqüències, prioritzes el constructivisme i aprenentatge significatiu, es veu la TE com a procés i no només com a producte, es destaca la importància de la SIC...
Considero que el meu mapa sí que sintetitza, prioritza, s'estructura i s'adequa a l'enfocament de l'assignatura. És un recull de tots els conceptes essencials i un esforç pel que fa al propi aprenentatge i coneixements adquirits, tenint en compte que personalment sóc una persona a la que li costa sintetitzar. Dono molta importància al corrent CTS ja que aquest és el triangle interactiu central del meu mapa, a partir del qual s'observa la Tecnologia Educativa com a procés i es prioritza el constructivisme i aprenentatge significatiu dins de l'àmbit educatiu en relació als altres conceptes.

7. Facilites i aprofundeixes en l'anàlisi i comparació dels dos models mentals inherents als dos moments d el teu aprenentatge personal. ¿Has fet servir algun aspecte d'avaluació dels exposats al material en web per als mapes conceptuals, "Cas 3, Classe de literatura britànica"? Quins?
Considero que sí que he aprofundit en la comparació del mapa inicial amb el final, és a dir, en la reestructuració del meu esquema mental pel que fa a l'assignatura. El mapa inicial s'ha revisat i modificat per donar lloc al final, producte dels aprenentatges adquirits. Pel que fa al cas de la classe literatura britànica del material web, sobretot he utilitzat la idea de mapa conceptual i els seus criteris d'avaluació per a dur a terme un bon mapa conceptual.

8. ¿Fins a quin grau has comprès i fet servir els conceptes més importants vinculats al canvi conceptual? Ampliació o increment de conceptes (revisió), reestructuració o reorganització de conceptes (veritable canvi conceptual), complexificació, hipòtesis, arguments, canvis d'actitud, compromís conceptual previ davant l’experiència prèvia, compromís cognitiu amb l'aprenentatge, compromís metacognitiu, utilització de TIC, confrontació de models, activitats d’aplicació, contextualització, construcció, descobriment, consum d'un model...?
Pel que fa als conceptes més importants del canvi conceptual, vaig llegir-me amb deteniment per tal d'entendre el mòdul 3 de l'assignatura sobre l'aprenentatge significatiu i en l'apartat dos del meu informe es veu reflectit la meva opinió sobre el model mental i canvi conceptual. Seguint les pautes i recomanacions de l'enunciat de l'activitat 3 vaig intentar utilitzar tots aquests conceptes que s'exposen en aquest mateix enunciat. Podria dir que aquest apartat és el més important del meu informe desprès de la realització del mapa conceptual, ja que exposo el meu canvi conceptual, tot utilitzant l'estructura argumentativa de Toulmin.

9. Sobre la teva comunicació i participació voluntària a l'aula: estàs facilitant el seguiment del fòrum (tema, carpetes, fil, claredat en la comunicació, ajudes als altres, aportació de recursos, ajuda al coneixement…)?
Considero que sí estic facilitant el seguiment del fòrum, ja que en els missatges del debat vaig respectar la forma de fer-ho (carpetes, estructura argumentativa de Toulmin, etc) i he utilitzat el fòrum per a alguns dubtes i he ajudat a alguns companys en els seus dubtes sobre les activitats. Considero que el fòrum és una eina molt eficaç, sobretot pel que fa als debats i a la resolució de dubtes compartits.
  
10. Sobre el blog: l'has enllaçat bé, t'està ajudant a reflectir el teu aprenentatge de manera eficaç? Has revisat les teves afirmacions a l'avaluació inicial, per ex. respostes breu, preguntes trampa? 
Si haig de ser sincera, considero que el blog és una eina complementària a l'assignatura i de difusió del coneixement compartit, m'explico: totes els activitats les he reflectit al blog, però no m'ha ajudat en sí com a eina. Sí que és veritat que al principi no sabia com fer un blog i em va fer molta il·lusió (m'ho vaig prendre molt seriosament) i em va encantar. Però més endavant, per exemple, per a revisar l'avaluació inicial, no la revisava des del blog sinó des d'una carpeta de la UOC que tinc a documents.  D'altra banda, he comentat un parell de blogs però veig que encara entre els companys no es comenta gaire.

11. Què creus que has de canviar o com has de continuar treballant per a la darrera Activitat o projecte?
La veritat és que considero que el meu ritme de treball és satisfactori, tal i com he exposat a les conclusions de l'informe. Estic molt contenta amb el resultat de l'activitat 2 i molt agraïda amb els comentaris positius dels companys sobre els meves aportacions al debat. Així doncs, considero que haig de continuar-me esforçant de la mateixa manera, llegint les lectures, participant als debats i fent les activitats poc a poc cada dia. Si hagués de millorar alguna cosa, seria el fet d'implicar-me més en la resolució de dubtes dels companys en el fòrum, malgrat que he contestat un parell (així com jo he formulat d'altres).

12. Autoqualificació A,B,C
B↑, per l'esforç, dedicació, implicació, motivació i aprenentatges en l'assignatura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario