a) En una sola frase en negreta: una
nova idea que us hagi sorprès.
Segons Negroponte (1995): “El món digital repercutirà en tots els àmbits de
la nostra societat, facilitant l’acostament de pobles que la utilitzin i
superant les barreres espacials i temporals entre països i ciutadans”.
Com a síntesi, destacaria aquesta idea sobre la indissociable relació entre tecnologia i
societat, ja que és més forta del que em pensava. M’agrada la idea que
aquesta relació va més enllà i pot contribuir a fer del món un lloc millor, a l’acostament
entre ciutadans i societats diferents, sempre respectant els valors de
tolerància, solidaritat, convivència i respecte mutu. Si moltes societats
subdesenvolupades o en vies de desenvolupament tinguessin la oportunitat de disposar
de recursos científics i tecnològics, sempre respectant els seus costums i
modes de vida, els ajudaria a millorar les seves condicions de vida. Tots hauríem
de tenir el dret de tenir accés a les noves tecnologies, ja que obren les
portes a diferents possibilitats, com per exemple a una comunicació sense
fronteres.
Relacionant aquesta relació amb l’àmbit
educatiu, l’escola no pot quedar-se enrere de l’intrèpid ritme social i
tecnològic. L’escola és un reflex de la societat i és evident que aquesta té
relació amb la tecnologia, per tant l’escola també l’ha de tenir. I s’ha de
continuar investigant per saber quines són les pràctiques més favorables en la
seva introducció i com aquesta, pot desenvolupar les competències dels nostres
alumnes en la seva formació com a ciutadans d’un món millor. Vull concloure amb
la idea de “vitalitat” i “renovació” continua a la que estan sotmeses la
tecnologia i l’escola.
b) Valoreu la vostra pròpia participació
en funció dels criteris d’avaluació.
Tenint en compte els
criteris d’avaluació que es presentaven per tenir en compte a l’hora de fer les
intervencions, considero que les meves aportacions han seguit aquests criteris
de manera general.
Pel que fa a la
meva pròpia participació, vaig tenir un petit problema al començament del
debat. Desprès de treballar-me molt la primera aportació del “Tecnopart” i de
llegir-me cautelosament (això vaig pensar!) la guia del debat, vaig veure que
em vaig equivocar de bàndol (pensava que era per cognom, però desprès vaig
comprendre que funcionava en funció de la lletra del correu electrònic). Li
vaig comentar a la consultora i em va dir que no importava tant el bàndol sinó
la riquesa de les aportacions i la participació en el debat. Així que no la
vaig borrar al considerar l’error com a font d’enriquiment, ja que a partir
d’aquest moment, vaig fer les altres tres aportacions en funció del meu bàndol,
el tecnodeterminista. A més a més, en aquest canvi vaig descobrir que
estava més d’acord amb aquest bàndol, ja que estic d’acord amb la idea que el progrés
científic provoca un avenç tecnològic i econòmic i això provoca una millora
social. En total, he fet quatre aportacions en els fils de debat que he
considerat més interessants i en els quals he
pogut aportar més: El León Dormido, Tecnopart, Nevera i fractures i Rol profesor
alumne.
Tenint en compte els criteris d’avaluació,
considero que les meves aportacions han seguit aquests criteris de manera
general. Abans de realitzar les aportacions, vaig llegir la guia del debat, els
mòduls de l’assignatura i les lectures requerides off-line en funció de cada fil de debat. He intentat ser clara en
les meves exposicions, posar exemples, aportar dades bibliogràfiques i comentar
les aportacions d’altres companys seguint el fil del debat, respectant-les
malgrat tingués la postura contraria. També he seguit les indicacions de la
guia de debat sobre l’estructuració de les aportacions (color, subratllat,
negreta...), seguint el model de Toulmin i he citat la bibliografia i altres
fonts seguint la normativa APA. A més a més he intentat estat molt pendent cada
dia de llegir el debat, per no perdre el fi, per la qual cosa crec que he fet
una bona feina.
Així doncs, tenint en
compte l’enunciat de la PAC i els criteris d’avaluació, considero que he seguit
els objectius i he pogut desenvolupar les competències que s’exposen. A més a
més, hem après de forma paral·lela, ja que penso que no només he aprés a partir
dels materials sinó també de les aportacions dels companys, les quals m’han
servit de molt i espero poder aportar el meu granet de sorra també. Finalment,
considero que he pogut realitzar un aprenentatge significatiu pel que fa a la
relació entre ciència, tecnologia i societat.
c) Trieu un o dos companys que
destacaríeu per la seva bona participació.
Finalment, destacaria les aportacions de l’Alba
San Nicolás Manzano i de la Mónica Peña per la seva bona
participació. Les de l’Alba per ser molt completes i ben estructurades tal i
com s’indicava a la guia del debat de l’assignatura i les de la Mónica per ser
riques en continguts i aportar dades interessants d’altres fonts, com les dades
estadístiques que va aportar en el debat del “Tecnopart”.
Salutacions,
Anna Navarro.
No hay comentarios:
Publicar un comentario