martes, 22 de octubre de 2013

Activitat 2. Debat CTS i aprenentatge

Desprès de la participació del debat...Sintetitzem

a)    En una sola frase en negreta: una nova idea que us hagi sorprès.

Segons Negroponte (1995): “El món digital repercutirà en tots els àmbits de la nostra societat, facilitant l’acostament de pobles que la utilitzin i superant les barreres espacials i temporals entre països i ciutadans”.

Com a síntesi, destacaria aquesta idea sobre la indissociable relació entre tecnologia i societat, ja que és més forta del que em pensava. M’agrada la idea que aquesta relació va més enllà i pot contribuir a fer del món un lloc millor, a l’acostament entre ciutadans i societats diferents, sempre respectant els valors de tolerància, solidaritat, convivència i respecte mutu. Si moltes societats subdesenvolupades o en vies de desenvolupament tinguessin la oportunitat de disposar de recursos científics i tecnològics, sempre respectant els seus costums i modes de vida, els ajudaria a millorar les seves condicions de vida. Tots hauríem de tenir el dret de tenir accés a les noves tecnologies, ja que obren les portes a diferents possibilitats, com per exemple a una comunicació sense fronteres.

Relacionant aquesta relació amb l’àmbit educatiu, l’escola no pot quedar-se enrere de l’intrèpid ritme social i tecnològic. L’escola és un reflex de la societat i és evident que aquesta té relació amb la tecnologia, per tant l’escola també l’ha de tenir. I s’ha de continuar investigant per saber quines són les pràctiques més favorables en la seva introducció i com aquesta, pot desenvolupar les competències dels nostres alumnes en la seva formació com a ciutadans d’un món millor. Vull concloure amb la idea de “vitalitat” i “renovació” continua a la que estan sotmeses la tecnologia i l’escola.

b)   Valoreu la vostra pròpia participació en funció dels criteris d’avaluació.

Tenint en compte els criteris d’avaluació que es presentaven per tenir en compte a l’hora de fer les intervencions, considero que les meves aportacions han seguit aquests criteris de manera general.

Pel que fa a la meva pròpia participació, vaig tenir un petit problema al començament del debat. Desprès de treballar-me molt la primera aportació del “Tecnopart” i de llegir-me cautelosament (això vaig pensar!) la guia del debat, vaig veure que em vaig equivocar de bàndol (pensava que era per cognom, però desprès vaig comprendre que funcionava en funció de la lletra del correu electrònic). Li vaig comentar a la consultora i em va dir que no importava tant el bàndol sinó la riquesa de les aportacions i la participació en el debat. Així que no la vaig borrar al considerar l’error com a font d’enriquiment, ja que a partir d’aquest moment, vaig fer les altres tres aportacions en funció del meu bàndol, el tecnodeterminista. A més a més, en aquest canvi vaig descobrir que estava més d’acord amb aquest bàndol, ja que estic d’acord amb la idea que el progrés científic provoca un avenç tecnològic i econòmic i això provoca una millora social. En total, he fet quatre aportacions en els fils de debat que he considerat més interessants i en els quals he pogut aportar més: El León Dormido, Tecnopart, Nevera i fractures i Rol profesor alumne.

Tenint en compte els criteris d’avaluació, considero que les meves aportacions han seguit aquests criteris de manera general. Abans de realitzar les aportacions, vaig llegir la guia del debat, els mòduls de l’assignatura i les lectures requerides off-line en funció de cada fil de debat. He intentat ser clara en les meves exposicions, posar exemples, aportar dades bibliogràfiques i comentar les aportacions d’altres companys seguint el fil del debat, respectant-les malgrat tingués la postura contraria. També he seguit les indicacions de la guia de debat sobre l’estructuració de les aportacions (color, subratllat, negreta...), seguint el model de Toulmin i he citat la bibliografia i altres fonts seguint la normativa APA. A més a més he intentat estat molt pendent cada dia de llegir el debat, per no perdre el fi, per la qual cosa crec que he fet una bona feina.

Així doncs, tenint en compte l’enunciat de la PAC i els criteris d’avaluació, considero que he seguit els objectius i he pogut desenvolupar les competències que s’exposen. A més a més, hem après de forma paral·lela, ja que penso que no només he aprés a partir dels materials sinó també de les aportacions dels companys, les quals m’han servit de molt i espero poder aportar el meu granet de sorra també. Finalment, considero que he pogut realitzar un aprenentatge significatiu pel que fa a la relació entre ciència, tecnologia i societat.

c)    Trieu un o dos companys que destacaríeu per la seva bona participació.

Finalment, destacaria les aportacions de l’Alba San Nicolás Manzano i de la Mónica Peña per la seva bona participació. Les de l’Alba per ser molt completes i ben estructurades tal i com s’indicava a la guia del debat de l’assignatura i les de la Mónica per ser riques en continguts i aportar dades interessants d’altres fonts, com les dades estadístiques que va aportar en el debat del “Tecnopart”. 

Salutacions,

Anna Navarro.

No hay comentarios:

Publicar un comentario